עדכון פינגווין 4 – שינויים משמעותיים בתוצאות החיפוש
אוקטובר 7, 2016

לפני שבועיים מנוע החיפוש הטוב בעולם זכה לשדרוג משמעותי. אחת הגדוּלוֹת של גוגל ביחס למנועי חיפוש מדורות קודמים זו היכולת (הדי טובה שלו) לסנן אתרי קש שצצים כמו פטריות אחרי הגשם. האלגוריתם מתייחס ליותר מ-200 פרמטרים לצורך דירוג אתרים (זה מרשים).

גוגל מפעיל החל מ 2012 את ה'פינגווין' – מנגנון עזר לחסימה והענשה של אתרים שמשתמשים בקיצורי דרך העוברים על ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים. ספציפית, מדובר במקרים של קניית ובניית קישורים באופן לא טבעי. עד היום אותו מנגנון ענישה מיוחד פעל במרווחי זמן של חודשים ארוכים, זה השאיר פתח לבעלי אתרים לנצל לטווח של מספר חודשים את ה blindspots שעדיין נותרו לגוגל. זה גם אמר שאם נענשת ובעקבות כך תיקנת את הקישורים הבעייתיים, תצטרך לחכות לעדכון הבא עד שגוגל ישקול את עניינך מחדש.

עדכון פינגווין 4 מחולל סערה ברשתאז מה קרה לפני שבועיים?

החל מה-23 לספטמבר עדכון הפינגווין (בגרסתו הרביעית) הפך לחלק אינטגרלי ממנוע החיפוש, כך שהפילטר שאמור למנוע הספמה וקידום בשיטות זולות החל לפעול לראשונה באופן שוטף ובזמן אמת. הפינגווין הוא עכשיו אחד מאותם 200ּּ+ פרמטרים בקידום אתר, והוא יכול לייצר סיגנל חיובי או שלילי עבור כל דף ברשת. קצב העדכון שלו הוא כמו שאנחנו מכירים מגוגל – לשינויים ברשת לוקח לרוב סדר גודל של עד שבועיים כדי להתבטא בתוצאות החיפוש, ומעתה זה תקף גם לגבי הפינגווין (דרך אגב, השמועה אומרת שלמרות שההכרזה הייתה ב 23 לספטמבר, שינויים ראשונים נצפו יותר לקראת תחילת החודש).

מאבק חיובי בין גוגל למקדמי האתרים

זה היה צעד צפוי, מכיוון שגוגל חייבת תמיד לחזק את הפעילות שלה כנגד מי שמנסה לנצל את המערכת לטובתו. מצד אחד זה 'מאבק' סיזיפי אינסופי בין מקדמי אתרים ובין גוגל. אבל כמו תמיד, בשורה התחתונה התוצאה היא טובה. הרווחנו מנוע חיפוש חכם יותר. בעלי אתרים יצטרכו לחשוב מחדש על שיטות הקידום שלהם מתוך הבנה שבצד השני יש מנוע שמצפה תמיד לסימנים אמיתיים של איכות.

מנתונים שאני נחשף אליהם אני משער שעדכון פינגווין 4 משפיע על כ-20% מהאתרים לפחות. בין אם לטובה ובין אם לרעה.

ממה שאני רואה – וגם שומע מגוגל, הפגיעה של פינגווין 4 יכולה להתרחש גם ברזולוציה של דפים ספציפיים באתר שיש אליהם קישורים לא טבעיים.

אז מה עושים?

  • הקפידו תמיד לבנות קישורים טבעיים בעלי מלל מגוון.
  • הרשו לעצמכם לשכוח לפעמים ממילות מפתח.
  • לפני הכל, תנו ערך לגולש. תמיד ובכל מצב.
  • הימנעו משיטות שמטרתן היחידה היא קידום בגוגל.
  • אם אתם מוצאים את עצמכם מפרסמים קישור רק כדי שגוגל יבחין בו, אתם כנראה עושים משהו לא נכון.

נכון, גוגל עדיין נתון למניפולציה ע"י בעלי ומקדמי אתרים. יחד עם זאת, לאורך זמן המנוע רק משתפר ונעשה חסין ליותר ויותר סוגי מניפולציה. מחשבה אמיתית על הגולש תשתקף בפעילות טבעית ברשת שתקנה לכם מיקומים טובים בגוגל לאורך זמן.

מה לעשות אם נפגעתם מהפינגווין

אם אתם חושדים שהעדכון שהתרחש סביב ה 23 לספטמבר שינה לרעה את התוצאות שלכם בגוגל, תוכלו לפעול באופן הבא:

  • חפשו קישורים שמפנים אל דפים באתר שלכם שנפגעו
  • צרו רשימה באקסל של כל הקישורים הבעייתיים – רישמו את הדפים המקשרים
  • התמקדו בקישורים שעושים שימוש תכוף בביטוי המדויק ("מנעולן בירושלים" …)
  • התמקדו בקישורים שיוצאים מאתרים בעלי איכות נמוכה (למשל: אתרי מאמרים …)
  • תוכלו לערוך את הבדיקה באמצעות כלים כגון מג'סטיק או ahrefs
  • נסו ליצור קשר עם בעלי האתרים הבעייתיים במיוחד ובקשו מהם להסיר את הקישור
  • חפשו בגוגל מידע על "DISAVOW" – שיטה דרכה מבקשים מגוגל להתעלם מקישורים בעייתיים
  • תוכלו להגיש בקשת disavow באמצעות ה search console

לסיום, אני לא חסיד אומות העולם; אם זה נראה טבעי – זו כבר התחלה טובה.

לקריאה נוספת