8 טעויות נפוצות של אתרי אינטרנט שנחשפו על ידי ביקורות תוכן

חברת קידום אתרים / בלוג / 8 טעויות נפוצות של אתרי אינטרנט שנחשפו על ידי ביקורות תוכן
8 טעויות נפוצות של אתרי אינטרנט שנחשפו על ידי ביקורות תוכן

אחד מן היתרונות של עבודה עבור סוכנות הוא הנפח של האתרים שעלינו להעריך. מרבית הלקוחות שנרשמים לקידום אתרים במנועי חיפוש וגם/או שירותי תוכן יקבלו ביקורת תוכן. בדומה לביקורת טכנית של אתרים במנועי חיפוש , התוצאות של ביקורות התוכן צריכות לסמן את האסטרטגיות ולתת דגש על השלבים הבאים של עבודת התוכן. בלי הביקורת אינך יכול ליצור אסטרטגיה אפקטיבית מכיוון שעליך לדעת קודם איזה סוגי תוכן יש לך , באיזה תכנים אתה לוקה בחסר ובאיזה תכנים עליך לצמצם.

בימינו קיימים להם מספר רב של מאמרים בדבר ביצוע ביקורות תוכן , אני הולך להתמקד במסקנות הנפוצות אשר מצאתי במהלך הובלת 15 ביקורות תוכן לאחרונה. מטרתי היא לתת לך את השלד והבסיס בדבר השיחה עם הלקוח שלך בנוגע לתוכן שלהם או לחלופין אם אתה הוא הלקוח ברצוני להתוות עבורך את הדרכים שבהם תוכל לשפר את תוכן האתר שלך על מנת לשמור על המשתמשים בו לזמן ארוך יותר ולבסוף כמטרת על להמיר אותו.

טעות מספר 1 : חוסר ביצירת קריאות ברורות לפעולה

מעולם לא ערכתי ביקורת תוכן שבה יצירת קריאות ברורות לפעולה לא הייתה נושא מרכזי להתמקדות. מטרת האתר צריכה להיות ברורה לכל מבקר או עורך תוכן. מה למעשה אתה רוצה שיהיה הצעד הבא של מבקר שנוחת באתר שלך? רבים מן המבקרים באתר אינם סוחרים ברשת ולכן זה עלול להרגיש להם פחות ברור. בכל אופן , בהנחה שאתה רוצה שמישהו ישהה יותר באתר שלך , מה הלאה?
אפילו אם התשובה היא " אני רוצה שיבקר בחנות שלי" והיא ברורה עבורך , עליך להפוך זאת לקל עבורהלקוח ולהוסיף כפתור בולט של "למעבר לחנות שלנו". אם למשל יש לך עמוד בלוג , מה הם המאמרים הבאים שכדאי שהקורא יעיין בהם על סמך מה שהוא קרא הרגע? או האם יש ברשותך הורדה של ספר אלקטרוני שהיית רוצה שיורידו – הצלחת לגרום להם להגיע אל סוף המאמר אל תפסיד אותם מכיוון שהם לא בטוחים מה עליהם לעשות בהמשך !

טעות מספר 2 : חוסר תוכן בכל שלבי מסעו של הקונה

דבר אחד שאנו תמיד עושים כאשר אנו מובילים ביקורת תוכן הוא איתור המיקוד של קידום המכירות (ערנות , שיקולים , רכישה ושימור). מה שאנו בדרך כלל מוצאים הוא שלקוחותינו נוטים להחזיק בכמות לא פרופורציונלית של מידע במיקוד לביצוע המכירה ולעומת זאת מזניחים את הערנות\מודעות , השיקולים והשימור. זוהי לא תמיד הסיטואציה , במיוחד אם מדובר בבלוג או קהילה המספקת מידע שבהם למעשה לרוב השיקולים והשימור מקבלים חשיבות רבה מידי. אף על פי שמעגל הקונה אמור להיות שונה עבור כל מוצר ומוצר , עדיין יש חשיבות למתן חשיבות לתוכן בכל אחד מן השלבים המסעות של הקונה.
שימור הוא גם עסק רציני ! הוא מביא תועלת רבה ביחס למשאבים אשר מושקעים בו , למעשה קל יותר להצליח למכור בהרבה כאשר האדם כבר קנה ממך ואתה מציע לו שדרוגים או תוספות או לחלופין מוצרים בהצלחה עם העסקה שכבר ביצע מאשר לגייס לקוח חדש. הסיבה לכך היא שהלקוחות שלך מייחסים פחות חשיבות למחיר מכיוון שהם יודעים מהו השווי ואיכותו של המוצר שלך כבר. אתה לחלוטין רוצה לספק תוכן לקבל הזה כדי לשמור אותם במגע עם המותג ולמצוא שימושים חדשים למוצרים שלך. בנוסף , יש לך כבר את הפרטים האישיים שבעזרתם יהיה לך הרבה יותר קל לתקשר איתם ולספק להם את התוכן המדובר הרצוי.
הנה מספר דוגמאות של תוכן לכל אחד מן השלבים במסע שעובר הקונה:
ערנות /מודעות – פוסטים של בלוג (הסברים , איך ל… וכו' ) , סמינרי אינטרנט חינוכיים מקוונים , אינפוגרפיקה.
שיקולים – השוואות של המוצר , מחקרי מקרים ספציפיים , סרטוני וידאו.
רכישה – דף מוצר , הצעות נסיוניות , גרסאות דמו ,קופונים.
שימור – פרסום פוסטים בבלוג (אפליקציית מוצר ,, סיפורי הצלחה וכו'), עדכון ידיעות בעיתון ,תוכן במדיה החברתית.

טעות מספר 3 : אי ניצול הפוטנציאל המלא של מכתבי המלצה

ישנם כל כך הרבה דפים שמיועדים למכתבי המלצה בלבד בדפי האינטרנט , זה נורא! מי בוטח בימינו במכתב המלצה יותר מאשר תגובות וביקורות של אתרי צד שלישי כמו Yelp , Google my business או Tripadvisor?
התשובה היא – אף אחד , ולמרות זאת למכתבי המלצה עדיין יש מקום. מקום זה לעולם לא יכול להיות בדף מוגדר למכתב המלצה. הדרך הטובה ביותר לשימוש במכתבים המלצה היא לחבר אותו במקום הרלוונטי. לדוגמא אם מכתב ההמלצה הוא בנוגע לקבלה מהירה וקלה של המוצר מקומו הראוי הוא בדף השילוח של המוצר. דוגמא נוספת היא אם מכתב ההמלצה הוא בעניין בעייה שהמוצר פתר ללקוח כלשהו המקום לשימוש הוא דף המוצר. מיקום זה של המכתבים יעזור להוריד חדשות ומחשבות שליליות בנוגע לנושאים שונים אצל הלקוח בנוגע לנושאים הרלוונטיים אשר עולים בראשו בעת הרצון לבצע רכישה של המוצר. מכתבי המלצה יכולים לעזור גם לשפר את הרלוונטיים המקומית של החיפוש. אם חנותך מתמקדת בערים מסויימות , שאל את הלקוח מה עיר מגוריו ומה היא כתובת הרחוב שלו בעת שאתה אוסף ממנו מכתב המלצה. לאחר שתבצע פעולה זאת , כלול מכתבי המלצה רלוונטיים עם העיר והכתובת של מיקום הדף הספציפי. אפילו אם החנות שלך נמצאת בלייק ווד , קולורדו איסוף מכתבי המלצה מלקוח בדנוור והכללתם בעמוד המיקום של העסק שלך יעזור גם למנועי החיפוש וגם למשתמשים לזהות שאנשים מדנוור הינם חלק מכלל לקוחותיך.

טעות מספר 4 : אי יצירת תוכן מקומי רלוונטי ( אם זה משנה במקרה הספציפי..)

אם המיקום משנה לעסק שלך , אתה צריך לא רק להשתמש במכתבים המלצה כדי לקדם את הרלוונטיות המקומית שלך אלא את התוכן בכלליות. קח את תעשיית המסחר לדוגמא , ישנם יותר מ16000 סוחרי מכוניות בארה"ב ולכולם כפי הנראה יש אתר אינטרנט. לרבים מהם יש תוכן דומה מאוד בגלל שהם מנסים למכור את אותם דגמי המכוניות או המודלים של הרכבים.
אתרי מסחר המכוניות המוצלחים ביותר למעשה יוצרים תוכן שמשנה לקהילות המקומיות שלהם. אנשים שחיים בדנוור לדוגמא , מביעים עניין רב יותר במכוניות הטובות ביותר לנסיעה בהרים. לעומת זאת , אנשים בלוס אנג'לס רוצים לדעת יותר על מכוניות שצריכת הדלק שלהן היא הטובה ביותר. שימוש בשאלות נפוצות שעולות במחלקת המכירות שלך מאת לקוחותיך ומתן תשובות ממוקדות עליהן בתוכן שלך יכול לקדם ולשפר משמעותית את הרלוונטיות המקומית שלך ואת השגת הלקוחות הנאמנים שלך.

טעות מספר 5: אי דיבור על תמחור

הרבה חברות , ביזנס טו ביזנס בעיקר , לא רוצות להציג תו מחיר באתר שלהם. ניתן להבין זאת , במיוחד כשהתשובה הכנה לשאלה "כמה עולים שירותיך?" היא "זה תלוי". הבעייה עם הסתרת המחיר שלך היא למעשה עבור אנשים שמחפשים מידע על המחיר. זהו פספוס הזדמנות ענקי לא להחזיק במידע הנוגע למחיר כלל וזה מעצבן מאוד את הקונה הפוטנציאלי שעה מעדיף לדעת את טווח המחירים שלך לפני שיחת המכירה או לפני השארת הפרטים לחזרה אליו טלפונית.
מתן טווח מחירים באתרך(או לפחות מידע בנושא קביעת התמחור אשר אתה נוהג בה) הינה פעולה שתורמת בצורה הדדית לשני הצדדים משום שהדבר יעזור לאשר את הליד שלך. אם קונה פוטנציאלי יודע את טווח המחירים שלך ומחליט ליצור קשר בכל זאת על מנת לקבל פרטים נוספים , הוא יהיה ליד הרבה יותר טוב מאשר מישהו שפונה בנוגע למחיר בלבד. דבר זה יחסוך למחלקת המכירות שלך בזבוז זמן על לידים לא איכותיים.
מתן טווח מחירים באתר שלך יעזור גם לבנות מערכת אמון. כאשר אתה אינך שקוף בנוגע למחיר שלך זה נראה שאתה מנסה להרוויח כמה שיותר מן הלקוח שלך ללא קשר לערך המוצר. ואם כל מתחריך מסתירים את מחיריהם , אתה תהיה הראשון שהלקוחות יגיעו אליו בעת הצגת המחיר.

טעות מספר 6 : שימוש בעגה וצורת כתיבה לא תואמת

ישנן חברות מעולות רבות שעושות עבודה מצויינת ולעיתים רבות האתר שלהם לא משקף זאת כלל. זה שכיח שהמשימה לכתוב את התוכן לאתר מוטלת על אדם שקרוב למוצר ולכן פעמים רבות השפה הטכנית המקצועית שולטת בלי מתן תשומת לב לכך שהלקוח עצמו לא תמיד יתמודד עם המידע בצורה טובה. יואל קלטקה אמר זאת במוזקון 2017 : כשזה נוגע להסבר בדבר מוצר או שירות אלו הדברים שדף האינטרנט צריך לכלול –
*מהו המוצר ולמה אכפת לקונה הפוטנציאלי ממנו?
*איך המוצר ישפר את חיי הקונה הפוטנציאלי או יהפוך אותם לקחים יותר?
*מהו הצעד הבא?
בנוסף , חשוב גם לכלול תוצאות של העסק ,תיקי לקוחות אמיתיים ופידבקים חיוביים של לקוחות עם המוצר גם באתר שלך. דבר זה מבסס את האמון של הלקוחות בך ותומך בטענות שלך בנוגע למוצר. ביצוע פעולות אלו ידבר אל לקוחותיך בצורה שבה הועדה המקצועית פשוט לא תצליח..

טעות מספר 7 : כפל דפים בעקבות נדידה לHTTPS

עם עוד ועוד אתרים שמקבלים אישור SSL אשר עוברים לHTTPS זה יותר חשוב מאי פעם שיהיה לך הפניות 301 מHTTPלHTTPSכדי למנוע כפל כללי של האתר שלך. תוכן כפול יכול להשפיע על דירוג החיפוש שלך במנועי החיפוש שמתקשרים להחליט איזו גרסא של האתר רלוונטית יותר לשאילתת החיפוש הספציפית. ראינו לא מעט פעמים בהם אתרים היו בעלי גרסאות כפולות או דפים בודדים שלא קיבלו הפניות במקום של נדידה אליהם. אנחנו גם ממשיכים לראות אתרים שיש להם WWW וגם ללא ובנוסף גם של דפים שאין להם הפניות 301. הפעלת סריקה מבוקרת תעזור לך להשאר מבוטח במקרים כאלו של תוכן כפול.
הנה מספר דוגמאות טובות שכדאי לבדוק בעת שעושים HTTPS migration:
• HTTP to HTTPS Migration: The Ultimate Stress-Free Guide
• Implementing HTTPS: Options to Consider with JR Ridley (podcast)

טעות מספר 8 : לינקים פנימיים לקויים וארכיטקטורת האתר..

צורת הארגון של התוכן באתר יכולה להיות משמעותית בדיוק כמו מהות התוכן עצמו. ללא סידור מופתי המשתמשים יתקשו לגלוש באתר בהצלחה ומנועי החיפוש יתקשו להחליט אילו דפים הינם החשובים והמשמעותיים באתר. ווידוא שרוב הדפים החשובים שלך הינם בעלי מבנה קל למציאה , למשל על ידי רישום שלהם בנווט שלך , הוא חווית משתמש חיובית שתעזור לדפים אלו להניב תוצאות טובות יותר.
חלק מהפיכת דפים חשובים לקלים למציאה הוא לינקים פנימיים. תוכן אינטרנטי לרוב נוצר על בסיס קבוע , הפעלת מחשבה בנוגע ללינקים הפנימיים דורשת זמן עבור הסתכלות כוללת על האתר ואיתור הדפים שבהם הכי נכון והולם לקשר אל דפים ומהם. אני ממשיך לפגוש בתוכן של בלוגים אשר לא מקושר לדף ליבה באתר. אפילו אם אתה לא רוצה שתכליתו הבלוג תתמקד במוצר עצמו , זה צריך להיות פשוט למשתמש למקרה שהוא עצמו רוצה בדבר. כאשר אתה מבקר אתר , אתה תמצא דפים שקשורים אחד לשני אשר אין ביניהם קישור. רשום לך אותם ובהמשך חזור אליהם וקשר ביניהם לבין אחרים ולבין הקריאות לפעולות.
לסיכומו של דבר
הממצא הכי מעניין שלי בנוגע לביקורות תוכן הוא כמה סובייקטיביים הן. הגדרת מה הופך את התוכן לטוב או רע הוא תחום אפור .מסיבה זו אני מצאתי שמה שמבקרים תוכן מתמקדים בו עמוקות לרוב נוטה להיות השתקפות של הרקע של הבן אדם שעורך את הביקורת. הטעות הגדולה ביותר בתוכן שהגעתי בה משקפת בדיוק מושלם את הרקע שלי, שמורכב מאופטימיזציית מנועי חיפוש ושיווק תוכן.
נותרה בי הסקרנות: מה למעשה בדקת ומצאת בביקורות התוכן שלך?

המאמר נכתב על ידי חברת קידום אתרים SEO TECH שמתמחה בתחום שיווק באינטרנט .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *