איתור בעיות באתר שלך על ידי גוגל אנליטיקס

חברת קידום אתרים / בלוג / איתור בעיות באתר שלך על ידי גוגל אנליטיקס
איתור בעיות באתר שלך על ידי גוגל אנליטיקס

במאמר זה אסביר לכם אך לבצע איתור בעיות באתר שלך על ידי גוגל אנליטיקס ואך לפתור אותם.

כאשר אנו יודעים בדיוק מה הגולשים שלנו עושים באתר שלנו, אנו נדע איפה ה"יו אקס" שלנו פחות אפקטיבי. נכון שצריך בירור הרבה יותר מעמיק בכדי לגלות מה עובד יותר ומה פחות, אך ניתוח ראשוני של ה"יו אקס" יכול להגיד לך איפה להתחיל. במאמר זה אני ילמד אותך כיצד לברר מהם האזורים הפחות פעילים באתר שלך על ידי שימוש בגוגל אנליטיקס.
אם אתה מרגיש שזה קצת יותר מידי בשבילך להתחלה אז תקרא את המאמר "תחילת העודה עם גוגל אנליטיקס" או אם החמצת את החלק השני בסדרה אז קר את המאמר "איך לבצע מחקר משתמש עם גוגל אנליטקס"
אוקי, הואו נתחיל!
בעיות ברמת הדף.
מקום נהדר להתחיל לחפש אזורים בעייתיים הוא להסתכל על הביצועים של דפים בודדים. ערכי המפתח שבהם אתה מעוניין הם שיעור הכניסה והיציאה מהדף. שני ערכים אלה גורמים לעתים קרובות לבלבול, אך חשוב מאוד להבין את ההבדל ביניהם.
הקפיצה מתייחסת לביקור (או "הפעלה באתר") באתר אינטרנט, שבמהלכו המשתמש רואה דף אחד בלבד לפני היציאה. יציאה מתייחסת לרגע שבו משתמש עוזב את האתר שלך. משתמשים יכולים להציג דפים מרובים לפני היציאה, שבו יציאות שונות מן הקפיצות. שיעור היציאה מדף הכניסה ושיעור היציאה הוא אחוז המשתמשים שעוזבים או יוצאים בהתאמה.
"הדפדוף" מתייחס לביקור (או "פעילות") באתר אינטרנט, שבמהלכו המשתמש רואה דף אחד בלבד לפני היציאה. יציאה מתייחסת לרגע שבו משתמש עוזב את האתר שלך. משתמשים יכולים לדפדף בין דפים מרובים לפני היציאה. שיעור הדפדוף והיציאה מן האתר הוא אחוז המשתמשים שעוזבים או יוצאים בהתאמה.
lukehay.co.u בדוק את המדדים מהאתר שלי
כפי שאתה יכול לראות, מדף האינטרנט יש שיעור גבוה של יציאה מדף כניסה, מה שאומר שזה לא מוביל מבקרים להציג את כל הדפים האחרים באתר. נראה כי אני צריך לעשות את זה דף האינטרנט יותר מרתק ומזמין למשתמש.
לדף פרטי ההתקשרות יש שיעור יציאה גבוה, אם כי זה יכול להיות צפוי כי זה טבעי שמשתמשים ירצו לצאת מהאתר לאחר שהשאירו פרטים. שקול תמיד את כוונת המשתמש לפני ביצוע ההנחות. במקרה זה, שיעור היציאה נראה כצפוי.
ערך הדף
ערך הדף שימושי לזיהוי אילו דפים תורמים להמרות. ערך הדף הוא האופן שבו גוגל אנליטיקס מעניק לדף אינטרנט ערך כספי. עבור אתרי מסחר אלקטרוני, גוגל אנליטיקס מראה את ההכנסה מהעסקאות ועבור שאר האתרים הוא מראה את הערך של הדף. כך מחושב ערך הדף.
מנקודת מבט של ה"היו אקס", כל מה שאתה צריך לדעת הוא שדפים שתורמים יותר להמרות (פיננסיות ולא פיננסיות) יהיו בדרך כלל בעלי ערך דף גבוה יותר. כלומר, לעתים קרובות תוכל לזהות את דפי המפתח בתהליך ההמרה באמצעות ערך זה.
לאחר מכן תוכל למקד את תשומת הלב שלך בכל דפי האינטרנט שיש להם ערך דף גבוה, אך גם שיעור גבוה של יציאה מדף כניסה או שיעור יציאה, שכן אלה הם הדפים שניתן לראות בהם ערך "דולף" מהאתר שלך, ופגמים בחוויית המשתמש.
תוכל גם לנתח התנהגות בדף (כאשר משתמש מקיים אינטראקציה עם דף אינטרנט מבלי לטעון דף אינטרנט חדש בדפדפן) באמצעות מעקב אחר אירועים, אם כי יש להגדיר זאת באופן ידני על ידי מפתח אתרים.
המסע של המשתמש
כאשר המשתמש מסתכל על דפי האתר בנפרד, זה נותן לך אינדיקציה על איך שהאתר שלך מתנהל, אבל כדי לקבל את התמונה המלאה, אתה צריך גם להסתכל על המסעות המשתמש. דוחות זרימת ההתנהגות על ידי גוגל אנליטיקס עוזרים לך לראות כיצד משתמשים מנווטים בפועל דרך האתר שלך.
בעוד דוחות אלה נראים טובים, הם יכולים להיות קשים לפיענוח. אתה רוצה לבלות קצת זמן ולחקור את מסעות המשתמש בפירוט אם אתה רוצה למצוא את התובנות השימושיות באמת. אתרים קטנים יותר עם פחות מסעות משתמש הם קלים יותר לניתוח באמצעות דוחות אלה מאשר אתרי אינטרנט גדולים.
משפכי המרות
ניתן להשתמש במשפכי המרות כדי להבין טוב יותר היכן המשתמשים שלך נשמטים מתהליך ההמרות. משפכים אלה יציגו כל צעד במסע להמרה מסוימת, והיכן המשתמשים שלך נכנסים ויוצאים מהמסעות. הדוחות 'משפך המרות' נמצאים תחת 'המרות' ← 'יעדים'> 'הצגת נתוני משפך.
הדוגמה הבאה נלקחת מתוך אתר מסחר אלקטרוני:
דוח זה מראה כי, בעוד מעל 22,000 משתמשים ממשיכים אל עגלת הקניות, רק סך של 5,442 ממשיכים להשלמת הרכישה. הוא גם מראה כי הנשירה הגדולה ביותר נמצאת בשלב הראשון, שבו 36% מהמשתמשים נושרים בין עגלת הקניות לבין שלב החיוב / המשלוח, לכן זיהינו אזור בעיה נוסף ממש שם. ביצוע שיפורים באזורים בעייתיים אלו עשוי להוביל לעלייה גדולה בהמרות ממכירת מוצרים. דוחות המשפך מציעים לך גם דרך הגונה למדוד את השפעת השינויים שביצעת על השלבים במסעות המשתמשים האלה.
תנאי חיפוש
דוח נוסף שתרצה לעיין בו הוא דוח החיפוש הפנימי (התנהגות >חיפוש באתר > מונחי חיפוש). דוח זה יספר לך אילו מונחי חיפוש משתמשים מזינים בתיבת החיפוש באתר שלך (אם יש לך אחד). מונחי החיפוש הפופולריים ביותר שהוקלדו בתיבה זו נופלים בדרך כלל לשתי קטגוריות:
1- התוכן / המוצר קיים באתר שלך אך קשה למצוא אותו, לכן תרצה לשפר את גילויו.
2- התוכן / המוצר אינו קיים באתר האינטרנט שלך, וכתוצאה מכך ייתכן שתרצה להתחיל למכור אותו באתר שלך.
אם אתה רואה מספר גבוה של חיפושים עבור מונח מסוים, עליך לשקול מה פירוש הדבר, ואם יש עוד משהו שתוכל לעשות כדי לעזור למשתמשים האלה למצוא את מה שהם מחפשים.
טכנולוגיה
דפדפן (קהל ← טכנולוגיה ← דפדפן ודפדפן מערכת הפעלה) ודוחות מכשיר (קהל + נייד) ← יכולים לעזור לך לאתר אזורים שבהם האתר שלך אינו פועל כראוי. אמנם ניתן לצפות ששיעורי ההמרות שלך יהיו נמוכים יותר בניידים, אך הדוח הכללי של המכשיר עשוי עדיין להראות לך שיש מקום לשיפור. לדוגמה, אם שיעור ההמרות שלך לנייד נמוך פי עשרה משיעור ההמרות של שולחן העבודה, ייתכן שתרצה לבדוק את הסיבה לכך!
ייתכן גם שהאתר שלך מבצע ביצועים שונים בדפדפנים שונים, והדבר עשוי להצביע על בעיות פיתוח / חוסר תאימות של הדפדפן. לדוגמה, אם האתר שלך מבצע המרה גרועה ב"כרום", תכן שתרצה לבדוק שהאתר שלך מועבר כראוי ומבצע כצפוי בדפדפן זה.

אותו עיקרון נכון גם לגבי סוגי מכשירים. אם ערכי האתר שלך נראים גרועים עבור מכשיר מסוים, כדאי שתעיף מבט טוב על אותו מכשיר (או על אמולטור) כדי למצוא אם יש בעיות ברורות.
פילוח לתוצאות
בעת ניתוח הביצועים של האתר שלך, תוכל גם לפלח את ה"דטאטו" שלך כדי להבין טוב יותר את הביצועים של קבוצות משתמשים ספציפיות. כפי שמתואר במאמר שלי בנושא "כיצד לבצע מחקר משתמש עם גוגל אנליטיקס. עם גוגל אנליטיקס תוכל לייצר פילוחים על סמך קבוצות המשתמשים העיקריות שלך. פעולה זו תאפשר לך לגלות אם יש בעיות עם קבוצה מסוימת.
פילוח יכול לעזור לך לראות לדוגמה, שהנתונים הדמוגרפיים הישנים שלך מניבים המרות גרועות במכשירי טאבלטים, או שמשתמשים גרמנים נושרים בשלב התשלום של משפך ההמרות שלך עקב הגבלות תשלום. זכור, מכיוון שהערכים הכוללים עבור האתר שלך נראים טובים, אין פירוש הדבר שכל המשתמשים שלך מרוצים ממנו באותה מידה. תמיד יש מקום לשיפור.
תוכל לפלח משתמשים על ידי לחיצה על הלחצן + הוסף פלח בחלק העליון של ממשק הגוגל אנליטיקס שם תוכל לבחור פלח מהרשימה או ללחוץ על + פלח חדש כדי להגדיר את הכול בעצמך.
סיכום
הניטוח האנלטי הראשון שלך ל"יו אקס" היא דרך נהדרת לגלות היכן למקד את המאמצים שלך בצורה איכותית יותר. גוגל אנליטיקס ספר לך מה קורה עם האתר שלך, ואז זה תלוי לגלות מדוע זה יכול להיות. גוגל אנליטיקס יכול להיות מרתיע מלכתחילה, אך כדאי לקחת את הזמן כדי ללמוד כיצד להשתמש בו, כי יש כל כך הרבה תובנה שניתן לקחת מן הנתונים.
שלנו UX Analytics תוכל לעיין בכל המאמרים בסדרת
מומלץ לקרוא את הספר "סייט פוינט"-מחקר אנליטיקס של "יו אקס"UX Analytics כדי ללמוד לעומק על

פגוש את המחבר
לוק היי
לוק היי הוא יועץ "יו אקס" שגר בריטניה ועובד עם אתרי אינטרנט מאז 1990. הוא מתגאה בכך שהוא נוקט בגישה אנליטית של המשתמש לתכנון, פיתוח ואופטימיזציה של אתרים ויישומים. לוק כיום מפצל את זמנו בעבודה כאסטרטג בכיר המרות בשילוב עם סוכנויות דיגיטל חדשות בביצה, וכיועץ פרילנסר וגם כמאמן אישי. תמיד מעורב בקהילה הדיגיטלית המקומית שלו, לוק סייע לארגן אירועים עבור
הוא אחד המארגנים של מחנה ה"יו אקס" של מחנה ברייטון.UX Brighton

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *