מה זה ציון איכות ולמה הוא חשוב

חברת קידום אתרים / בלוג / מה זה ציון איכות ולמה הוא חשוב

אם העסק שלך מפעיל מסע פרסום של פרסום במנועי חיפוש (תשלום לקליק), רוב הסיכויים שאתה מכיר את הביטוי "ציון איכות". עם זאת, ייתכן שאתה תוהה מהו ציון האיכות ומדוע הוא חשוב למסע הפרסום שלך. ציון האיכות הוא גורם קריטי המשפיע על הביצועים של הפרסום שלך בחיפוש, אז הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

מהו ציון איכות?

ציון האיכות הוא דרגה של מידת הרלוונטיות והשימוש במנוע חיפוש חושב שהעסק שלך מחפש מישהו שמחפש את המוצרים והשירותים שלך באינטרנט, ודרגת דירוג זו משפיעה הן על העלות והן על המיקום של מודעות תשלום לפי קליק בדף תוצאות מנוע החיפוש . מנועי חיפוש בדרך כלל מעריכים את מודעות הטקסט, את מילות המפתח ואת דף הנחיתה שלך, וככל שהציון גבוה יותר, כך העסק שלך רלוונטי יותר לחיפוש רלוונטי.

כיצד משפיע ציון האיכות על מסע הפרסום שלי לחיפוש?

ציון האיכות משפיע על מספר גורמים הקשורים למסע הפרסום שלך לרשת החיפוש, כולל המחיר בפועל לקליק של מילות המפתח שלך, הערכות המחיר המינימליות של מילות המפתח שלך ודרגת מודעת הטקסט שלך. ציוני האיכות הגבוהים יותר נוטים לגרום למחיר נמוך יותר לקליק עבור מילות המפתח הממוקדות שלך ולהערכות מחיר נמוכות יותר עבור מודעת הטקסט שלך, שיופיעו בדף הראשון או במיקום העליון בתוצאות מנוע החיפוש. כלומר, עם ציון איכות גבוה, זה זול יותר וקל יותר עבור המודעה שלך להופיע במיקום טוב יותר כאשר מישהו מחפש את מילות המפתח היעד שלך.

כיצד מחושב ציון האיכות?

מנועי חיפוש מעריכים מגוון גורמים בעת קביעת ציון איכות, כגון היסטוריית הקליקים של מילת המפתח, איכות דף הנחיתה שלך, הרלוונטיות של מודעת הטקסט שלך והרלוונטיות של מילות המפתח שאתה מציע. Google התייחסה לאחרונה לחלק מהגורמים הבאים המסייעים בקביעת ציון האיכות.

מילות מפתח

מילות מפתח משחקות תפקיד גדול בציון האיכות של העסק. מומחה הביצועים של Google, Tanmay Arora, התייחס לגורמים המסייעים בקביעת הרלוונטיות של מילות מפתח, כולל:

רלוונטיות של מילות מפתח: הרלוונטיות של מילת מפתח אינה נקבעת רק על ידי נוכחות או תדירות של מילת מפתח בדף נחיתה, אלא גם על ידי האופן שבו Google חושבת שהצרכנים ימצאו את מילת המפתח ביחס לתוכן בדף הנחיתה.
ביצועים היסטוריים: כאשר מילת מפתח מוצעת, Google מקצה לה ציון איכות בסיסי על סמך הביצועים ההיסטוריים שלה במנוע החיפוש של Google, על ידי עיון בגורמים כגון שיעור הקליקים של מילת המפתח עבור מסעות פרסום אחרים לרשת החיפוש. ציון האיכות מוערך מחדש עם הזמן, שכן הוא אוסף נתונים נוספים ממסע הפרסום בזמן שהוא פועל.
שיעור קליקים: Google לוקחת בחשבון את שיעור הקליקים בהתאמה המדויקת, או את מספר הפעמים שמילת המפתח מפעילה מודעת חיפוש, כאשר מילת המפתח תואמת בדיוק מונח חיפוש ולחץ על הצרכן שחיפש את המונח.

מודעות טקסט

רלוונטיות של מודעת טקסט היא גם גורם מרכזי בקביעת ציון האיכות. בנוסף להצעות מחיר בלבד על מילות מפתח, עליך לכלול גם מילת מפתח ראשית בעותק של מודעת הטקסט שלך. מנועי חיפוש כמו גוגל גם לקחת בחשבון את האפקטיביות הכוללת של מודעת הטקסט שלך, כולל כמה פעמים זה מוצג ביחס לשאילתת החיפוש וכמה קליקים הוא מקבל כאשר מוצג בדף תוצאות מנוע החיפוש.

דפי נחיתה

גוגל הודיעה לאחרונה כי איכות דף הנחיתה תהיה בעלת משקל רב יותר בקביעת ציון האיכות של מודעת טקסט. לכן חשוב שדף הנחיתה שלך יציג תוכן שהמשתמש היה מצפה לראות לאחר שלחץ על המודעה שלך. התוכן צריך להיות קשור לנושא של המודעה שלך, כגון מידע על מוצר או שירות.

לדברי מנהל הפיתוח של גוגל, ג'ונתן אלפרנס, הכוונה של גוגל עם גורם זה היא לשפר את חווית המשתמש בעת לחיצה על מודעת הטקסט וביקור באתר האינטרנט של העסק. לדברי אלפרנס, המשמעות של שינוי זה היא "דפים שנראים על נושא החיפוש של המשתמש יעשו כאן טוב יותר [בתוצאות הממומנות של Google] מאשר דפי נחיתה כלליים".

כיצד אוכל לשפר את ציון האיכות שלי?

כי אין נוסחה ציבורית לספר לנו בדיוק איך מנועי החיפוש לחשב ציון האיכות, אין גם דרך אחת כדי לשפר את ציון האיכות שלך. עם זאת, יש כמה שיטות עבודה מומלצות אתה יכול לעקוב אחר.

מנועי החיפוש מחפשים לראות עד כמה מילות המפתח שלך, מודעות הטקסט ודף הנחיתה עובדות יחד בקבלת הצרכן למקום הנכון. מכיוון שמילות מפתח רחבות הן בדרך כלל תחרותיות יותר, מומלץ להציע הצעות מחיר עבור מילות מפתח ממוקדות גיאוגרפיות וזנב ארוך הקשורות לעסק שלך. בנוסף לכך, שימוש במילות מפתח מותאמות אישית וממוקדות למוצר או לשירות במודעת הטקסט שלך יכול לעזור למודעה שלך להופיע בתוצאות הממומנות כאשר מישהו מחפש את המונחים האלה.

לדוגמה, אם הצרכן מחפש "דשן אורגני יוסטון", מודעת טקסט יש סיכוי גבוה יותר להופיע אם העסק הוא מתן הצעות על מילת מפתח מדויקת או קשורה, ולא מילת מפתח כללית כמו "גינון". בדוגמה זו , הסבירות משתפרת עוד יותר אם מודעת הטקסט מכילה גם תוכן הקשור לנושא של דשן אורגני ביוסטון.

היא גם תעלה את ציון האיכות של מסע הפרסום, אם דף הנחיתה של מודעת הטקסט קשור לציוד גינון ביוסטון. אם תכלול הצעות כלשהן במודעה שלך, כגון "קבל חוות דעת בחינם לדשא", תוכן הקשור להצעה זו אמור להופיע גם בדף הנחיתה שלך כדי להגדיל את ציון האיכות של מודעת הטקסט שלך.

האם נקטת צעדים כדי להגדיל את ציון האיכות שלך על מנועי החיפוש המובילים? אילו טיפים לבחירת מילות מפתח, כתיבת עותק של מודעת טקסט או בניית דפי נחיתה יישמת, ששיפרה את ביצועי הפרסום בחיפוש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *